Meer grip met het See-Think-Do-Care model
Wil jij meer grip krijgen op jouw marketingplannen en je commerciële groei een impuls geven?
Het “meten is weten” principe is daarbij van groot belang. Een handig model dat je hierbij kan helpen is het See-Think-Do-Care model. Hierin worden de verschillende fases van de klantreis, van lead naar klant, weergegeven en kun je de juiste touchpoints, meetmomenten en evaluaties inbedden.
Marketingmodel van Google
Het See-Think-Do-Care model is een marketingmodel van Google waar er goed onderscheid wordt gemaakt tussen de momenten waarop je contact hebt met jouw (potentiële) klant voor en na de verkoop. Het helpt je daarbij tijdens de reis die jouw klant aflegt.
In de meeste marketingfunnels begin je met een brede doelgroep in de See-fase, waarna er in de Do-fase maar een klein deel overblijft. Dit komt doordat er in elke fase mensen afvallen om verschillende redenen, zoals de verkeerde boodschap, gebrek aan interesse of het verkeerde moment. Door goed te kijken naar de verschillende resultaten en metrics, kun je het aantal mensen dat de funnel verlaat beperken.

De voordelen van het model
Wat zijn de voordelen van het gebruik van het See-Think-Do-Care model?
- Creëer meerdere touchpoints in de verschillende fases van de klantreis.
- Stem je content af op de betreffende fase van de doelgroep.
- Optimaliseer per fase om betere resultaten te behalen.
Stel KPI’s op per fase, omdat verschillende metrics belangrijk zijn in de See-fase vergeleken met de Do-fase.
Door bewust gebruik te maken van het See-Think-Do-Care model en de juiste metrics te meten, kun je jouw marketingplannen levend houden en effectiever inspelen op de behoeften van je doelgroep, wat kan bijdragen aan jouw commerciële groei.
Doe er je voordeel mee!
Inspirerende groet,
Isla Sint-Bouwman
Mede-oprichter IMPULS aan je commerciële groei
“Impuls gaat voor een wereld waarin zelfstandig ondernemers hun eigen trainingsschema kunnen creëren waarmee ze een impuls aan hun commerciële groei gemakkelijk in praktijk kunnen brengen.”
Hoe nu verder?
Met deze tips kun je direct aan de slag. Heb je behoefte aan concrete stappen? Meld je dan aan voor het online trainingsprogramma of check onze inspiratiepagina voor meer tips en adviezen.