Hoe zorg je voor een impuls?

Wil jij jouw bedrijf een impuls geven? Dan is het stellen van de juiste vragen bij het opzetten van jouw commerciële strategie van groot belang. Veel ondernemers maken het zichzelf niet gemakkelijk. Grote businessplannen, ingewikkelde SWOT-analyses en andere bedrijfsmodellen om te zorgen dat hun bedrijf weer een nieuwe impuls krijgt.

Marketingstrategie: Een goed plan past op een bierviltje

Ik (Isla Sint-Bouwman, medeoprichter van IMPULS aan je commerciële groei) kwam laatst bij een netwerkbijeenkomst een bierviltjes tegen met de tekst: “een goed ondernemersplan past op een bierviltje”. Wij zijn het ermee eens dat een ondernemersplan of marketingstrategie niet ingewikkeld hoeft te zijn. De belangrijkste onderwerpen kan je zeker op een stuk papier kwijt, zeker als je klein schrijft. De vraag zit er vooral in welke vragen jij jezelf stelt.

Marketingstrategie: Het stellen van de juiste vragen

Dus, wat is belangrijk? Het stellen van de juiste vragen aan jezelf. De informatie die op dat ene bierviltje staat, dient als leidraad, wegwijzer en placemat waar je telkens weer op kunt terugvallen bij het maken van keuzes.

  1. We starten bij het kunnen beantwoorden van de vraag welke waarde jij wilt creëren voor wie.
  2. De tweede stap is het invullen van de vragen wie, wat, hoe en waar, gebaseerd op bovenstaande hoofdvraag.
  3. Daarna volgt de uitdaging: hoe weet je of je succesvol bent? Wat zie je dan, wat heb je dan bereikt?
  4. En de meest belangrijke is de implementatie: zorg ervoor dat je een concreet plan van aanpak hebt om dat bierviltje in de praktijk te brengen.

Marketingstrategie: De volgende uitdaging

Zoals je hierboven kunt lezen zit de echte uitdaging in het vertalen van je plan naar de praktijk, zodat je het daadwerkelijk kunt uitvoeren in jouw onderneming. Dat is wat het plan kans van slagen geeft.

Doe er je voordeel mee!

Inspirerende groet,

Isla Sint-Bouwman
Mede-oprichter IMPULS aan je commerciële groei

Impuls gaat voor een wereld waarin zelfstandig ondernemers hun eigen trainingsschema kunnen creëren waarmee ze een impuls aan hun commerciële groei gemakkelijk in praktijk kunnen brengen.”

Hoe nu verder?

Met deze tips kun je direct aan de slag. Heb je behoefte aan concrete stappen? Meld je dan aan voor het online trainingsprogramma of check onze inspiratiepagina voor meer tips en adviezen.

Terug naar het overzicht